EN | TR

Öğrenci Projeleri

23 Mart 2024 Cumartesi

ÖĞRENCİ PROJELERİ

Üniversitemiz bünyesinde yürütülen TÜBİTAK 2237-A Yenilikçi Öğrenme Projesi’ne 2023-2024 eğitim öğretim yılı güz döneminde İklimlendirme Ve Soğutma Teknolojisi programında Doç. Dr. Ahmet Ümit TEPE’nin yürüttüğü İS – 203 Soğutma Sistemleri ve Doç. Dr. Muhammet Nasıf KURU’nun yürüttüğü İS – 205 Isıtma Sistemleri dersleri ile dahil olunmuştur.

Farklı öğrenme yöntemlerinin derste yürütülmesi, farklı becerilere sahip öğrencilerin kendilerini daha iyi ifade edebilecekleri ortamı sağlamaktadır. Bu amaçla, yenilikçi öğrenme projesi kapsamında ilgili derslerde “Somutlaştırılmış Öğrenme” yönteminin uygulanması kararlaştırılmıştır. Böylelikle öğrencilerin teorik olarak edindikleri bilgileri bir proje ile uygulamaya dökerek öğrenme süreçlerinin pekiştirilmesi amaçlanmıştır.

Derslerin teorik içeriklerinin ara sınava kadar tamamlanması ve ara sınavdan sonra ise dönem sonu sınavına kadar öğrencilerin proje çalışması gerçekleştirmesi sağlanmıştır. Ölçme ve değerlendirme Tablo 1.’de gösterildiği gibi, ara sınav, yıl içi değerlendirme (YID) ve proje sunumu olmak üzere üç aşamada yapılmıştır.
 
Tablo 1. Ölçme ve değerlendirme.
Ara Sınav YİD (Proje çalışması) Final (Proje sunumu)
% 20 % 20 % 60
 
Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde; ara sınavlarda öğrencilerin derslerde işlenen teorik konulardaki kazanımları sınavla ölçülmüş, YID’de proje süreci içerisindeki performansları ve dönem sonu sınavında ise projedeki sorumlu olduğu alanlarla ilgili hazırladıkları raporları ve yapmış oldukları sunumlardaki performansları dikkate alınmıştır.

Ara sınavların bitiminde 9. haftada, ders kapsamında işlenen teorik konularla ilişkili proje gerçekleştirmek üzere öğrencilerden takım oluşturmaları istenmiştir. Proje konuları dersi veren öğretim elemanları tarafından aşağıdaki gibi belirlenmiştir;
I. Takım         : Split Klima Uygulamalı Deney Düzeneği (Soğutma Sistemleri),
II. Takım        : Güneş Enerjili Peltier Soğutuculu Buzdolabı (Soğutma Sistemleri),
III. Takım       : Klima Sisteminde Eksik Gazın Neden Olduğu Karlanma Sorununun Görselleştirilmesi (Soğutma Sistemleri),
IV. Takım       : Yoğuşmalı Kombi Uygulamalı Deney Düzeneği (Isıtma Sistemleri),
 
Takım üyelerinin seçimi ise öğrencilere bırakılmıştır.
 

1.Split Klima Uygulamalı Deney Düzeneği Yapım Projesi

Soğutma Sistemleri dersinin teorik ders içeriğinde split klima türleri tanıtılmıştır. Bu proje ile birlikte teorik ders içeriğine uygun olarak öğrencilerin;
  • Bir split klima sisteminin çalışır bir örneğinin deney sistemi haline getirmesi,
  • Klima sistemine soğutucu akışkan dolumu uygulamasını gerçekleştirmeleri,
amaçlanmıştır.
 
Tablo 2.’de takım üyeleri ve projedeki sorumlulukları gösterilmiştir.
 
Tablo 2. Split klima uygulamalı deney düzeneği yapım projesi takım üyeleri.
Sıra No Adı Soyadı Projedeki Sorumluluğu
1 Nuh Furkan GÜVEN
(Takım Lideri)
Ekip üyelerinin iletişiminin sağlanması, Montaj, Malzeme temini
2 Ferhat Sefa HEREK Elektrik işleri, Malzeme temini, montaj
3 Eray Can TAŞKAN Malzeme temini, Üretim, Elektrik işleri
4 Yusuf EKER Malzeme temini, Üretim
5 Serdar KARATAYLI Malzeme temini, Üretim
6 Özkan GÜYİLDAR Malzeme temini, Üretim, Montaj
 
Gerçekleştirilen bu proje ile öğrencilerde aşağıdaki kazanımların elde edilmesi sağlanmıştır;
  • Split klimalarda gaz dolumunun nasıl yapılacağının uygulamalı olarak pratiğe dökülmesi,
  • İç ve dış üniteler arası bakır boru ve elektrik bağlantılarının uygulamalı gerçekleştirilmesi,
  • Klima montajı sonrasında klimanın devreye alınması,
  •  
Proje süreci ile ilgili görseller aşağıda sunulmuştur.
 
 

2.Güneş Enerjili Peltier Soğutuculu Buzdolabı

II. Takım’ın takım üyeleri ve sorumlulukları Tablo 3.’de sunulmuştur. Bu projeyle öğrencilerin;
  1. Peltier soğutuculu buzdolaplarında güneş paneli uygulamalarının araştırılması,
  2. Program müfredatında yer alan Temel Elektrik dersinde edinilen teorik bilgilerin pratiğe dökülmesi,
  3. Yenilenebilir enerji uygulamaları ile ilgili öğrencilerde farkındalık oluşturulması
amaçlanmıştır.
Projede öğrenciler peltierli bir buzdolabına 6 V 2 A monokristal özelliklerindeki bir güneş panelinin montajını gerçekleştirmişlerdir. Proje bitiminde deneylerde güneş panelinin soğutma performansına etkisini görmek için açık havada datalogger kullanarak buzdolabı içinin ve dış sıcaklıkların termokuple ile ölçümünü yapmışlardır.
Proje belirtilen süre içerisinde başarı ile tamamlanmış olup öğrencilerde aşağıdaki kazanımların elde edilmesi sağlanmıştır;
  • Temel elektrik dersinde edinilen teorik bilgilerin pratiğe dökülmesi,
  • Bir proje süreci içerisinde yer alarak ekip çalışmasına katılmaları,
  • Yenilenebilir enerji alanında farkındalık kazanılması,
  • Öğrencilerin bilimsel bir yönteme göre öne sürülen bir hipotezin sonuçlarını test ile gözlemlemeleri
 
 
Tablo 3. Güneş enerjili peltier soğutuculu buzdolabı projesi takım üyeleri.
Sıra No Adı Soyadı Projedeki sorumluluk
1 CEM AY (Takım Lideri) Ekip üyelerinin iletişiminin sağlanması, Montaj, Malzeme temini, deneylerin gerçekleştirilmesi
2 ALİ BERKAY YILMAZ Elektrik işleri, Malzeme temini, montaj, deneylerin gerçekleştirilmesi
3 HACI YEŞİLAĞAÇ Üretim, deneylerin gerçekleştirilmesi
4 İSA GÜLERYÜZ Malzeme temini, Üretim, deneylerin gerçekleştirilmesi
5 ASUMAN KILIÇ Malzeme temini, Üretim, deneylerin gerçekleştirilmesi
 
 
 




 

3.Klima Sisteminde Eksik Gazın Neden Olduğu Karlanma Sorununun Görselleştirilmesi

III. Takımın takım üyeleri ve sorumlu oldukları alanlar Tablo 4.’da sunulmuştur. Bu projeyle öğrencilerin;
  • Soğutma sistemlerinde karlanma (buzlanma) sorununun uygulamalı görselleştirilmesi,
  • Basit buhar sıkıştırmalı soğutma sistemi elemanlarının çalışır olarak gösterimi,
amaçlanmıştır.
 
Tablo 4. Klima sisteminde eksik gazın neden olduğu karlanma sorununun görselleştirilmesi projesi takım üyeleri.
Sıra No Adı Soyadı Sorum
1 HAKAN ÇULCU (Takım Lideri) Ekip üyelerinin iletişiminin sağlanması, Montaj, Malzeme temini
2 BEDİRHAN TUTUŞ Elektrik işleri, Malzeme temini, montaj
3 MUCAHİT AFŞİN Malzeme temini, Üretim,
4 MEHMET ALİ ARSLAN Montaj
 
Gerçekleştirilen bu proje ile öğrencilerde aşağıdaki kazanımların elde edilmesi sağlanmıştır;
  • Kompresör, kondenser, evaporatör, kısılma vanası gibi soğutma sistemleri elemanlarının tanınması,
  • Soğutma sistemi elemanlarının montajının gerçekleştirilmesi,
  • Buhar sıkıştırmalı soğutma sistemi sorunlarının tanımlanması.
 
Proje belirtilen süre içerisinde başarı ile tamamlanmış olup proje sürecine ait görseller aşağıda paylaşılmıştır.
 

 


 

4.Yoğuşmalı Kombi Deney Düzeneği Projesi

Isıtma Sistemleri dersinin ders içeriğinde yoğuşmalı kombilerin yer alması nedeniyle öğrencilerden yoğuşmalı kombiye sahip bir ısıtma sisteminin deney seti olarak hazırlanması istenmiştir. IV. Takım’ın takım üyeleri ve projedeki sorumlulukları  Tablo 5.’de gösterilmiştir.
 
Tablo 5. Yoğuşmalı kombi deney düzeneği yapım projesi takım üyeleri.
Sıra No Adı Soyadı Projedeki Sorumluluğu
1 Nuh Furkan GÜVEN
(Takım Lideri)
Ekip üyelerinin iletişiminin sağlanması, Montaj, Malzeme temini
2 Ferhat Sefa HEREK Elektrik işleri, Malzeme temini, montaj
3 Eray Can TAŞKAN Malzeme temini, Üretim, Elektrik işleri
4 Yusuf EKER Malzeme temini, Üretim
5 Serdar KARATAYLI Malzeme temini, Üretim
6 Özkan GÜYİLDAR Malzeme temini, Üretim, Montaj
 
Takım kaptanı Nuh Furkan GÜVEN’in projeyi anlattığı videoya aşağıdaki linkten ulaşılabilir;
 
https://www.youtube.com/watch?v=vZtgn7M_S9Q
 
Projeye ait görseller ise aşağıda sunulmuştur.
 




Öğrencilerimizi bu süreçte ortaya koydukları özverili çalışmaları nedeniyle tebrik ederiz.

Hızlı Erişim